dinsdag 1 februari 2022

Plot twist! school, lux en begeleiding

 Hee lieve allemaal, 

Weer even een update van mij uit! 

De laatste tijd gaat het mentaal steeds meer de goede kant op!
Ik merk dat de traumabehandeling dingen heeft gedaan met me, waardoor ik weer naar de toekomst durf te kijken! Het verleden is het verleden, dat is geweest. En tuurlijk, ik ben nog wel eens verdrietig over wat mij is overkomen, dat mag ook. Maar het beheerst niet meer mijn dag. 
Daar is Lux ook een groot aandeel in! Zij geeft me hoop, ik ga met haar er weer op uit, durf meer, als ik herbelevingen heb is Lux er en ben ik snel weer in het nu. 

Ik zie Amarant nog steeds twee keer per week en dat is fijn die begeleiding! 
Met hen ben ik ook gaan bekijken wat ik wil in de toekomst. 
Waar ik daar eerst niet over na durfde te denken, heb ik nu plannen!

Een plan daarvan is.... Weer naar school! 
Dit kwam boven omdat ik dit super graag zou willen. Ik ben natuurlijk al eerder aan een opleiding begonnen maar door mijn ziekte moest ik stoppen. 
Nu heb ik besloten om op een lager niveau te gaan starten in de richting dierverzorging!
Vandaag mocht ik al in Breda op een school komen kijken en ik ben zo enthousiast! 
Lux mocht mee en die deed het ook heel goed. Lux mag ook elke dag mee naar school, wat super fijn is! 
Ik vond het een hele gezellige en leuke school en de school wil ook graag meedenken met wat haalbaar is voor mij, fysiek en mentaal. 

Dit zou betekenen dat, als ik aangenomen wordt ( intake moet nog komen), ik in September weer naar school ga! Wie had dat gedacht.... Ik ben ergens wel erg trots op mezelf, als ik dat mag zeggen. Ik ben uit een heel diep dal gekomen, van rock bottom. Waar ik eerst geen toekomst meer zag en ook niet meer wilde, voel ik me nu steeds beter en zie ik wel weer een mooie toekomst voor mezelf! 
Er zijn nog momenten dat die negatieve gedachten weer even boven komen, of de onzekerheid of ik het wel kan. Maar ik ben sterker nu. Ik kan het! Zeker met Lux aan mijn zij. 💕

Mijn oude basisschool is ook met een super mooie actie bezig om geld in te zamelen, zodat Lux en ik de opleiding van Lux kunnen gaan behalen! 
Deze week komen Lux en ik daarom ook samen in een krantenartikel van de Bergen op Zoomse bode, hoe gaaf is dat!?

Verder gaat het lichamelijk weer beter. Ook met mijn prothese gaat het goed! 

Voor wie ons interview wil lezen: hou de bode in de gaten! 

Wij gaan weer lekker verder met trainen, begeleiding en ons voorbereiden op een opleiding. 


Veel liefs, 

Fre en Lux 


It's your story, honey. Feel free to hit 'em with a plot twist whenever you want! 









1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke blogpost..... en mooie plannen!
    Goed nieuws.... succes met alles wat je gaat ondernemen!

    BeantwoordenVerwijderen