maandag 14 november 2022

therapie afronden en wonen

Hey lieve bloglezers, 

Ik woon nu iets meer dan een maand op de groep en in het begin vond ik het best lastig. 
Maar ik wen steeds meer en ook Lux went eraan! 
Ik heb een fijne eigen kamer en iedereen op de groep is gek op Lux. 

Ik kan zeggen dat het goed met mij gaat en dat heb ik lang niet kunnen zeggen!
Het enige moeilijke is dat ik mijn oma verschrikkelijk mis.. Nu ik dit schrijf krijg ik tranen in mijn ogen, want oma was echt alles voor mij.. Het maakt me intens verdrietig dat ze er niet meer is en ik haar nooit meer zal kunnen knuffelen. Maar de fijne herinneringen met haar blijven bestaan en daar hou ik me aan vast! Mensen zullen misschien denken: 'het is je oma maar', maar voor mij heeft oma zo ontzettend veel betekent. Heel mijn leven al en helemaal in de lange periode dat ik ziek ben geweest. Oma was er altijd en daar kon ik altijd terecht. Ik heb van haar vingerafdruk een sieraad laten maken die ik elke dag draag, zo heb ik haar toch nog een beetje bij me. 

Verder gaat het wel goed met mij en Lux. Eigenlijk zo goed dat ik morgen mijn eindgesprek heb bij amarant. 
Dit omdat ik nu begeleid woon, maar ook omdat er voor nu geen therapie meer nodig is. Ik heb heel veel gedaan en geleerd bij therapie en nu ik Lux heb voel ik me veel fijner en durf ik het samen met haar aan! Ik heb daarvoor geen hulp meer nodig van Amarant. Als ik mijn eind verslag lees, ben ik trots. Want ik heb de afgelopen anderhalf jaar veel bereikt! 
Ondanks wat crisis opnames heb ik altijd weer de draad opgepakt, het leven opgepakt. Hoe donker het soms ook was, ik ben elke dag weer opgestaan en het aan gegaan. Wel met veel hulp, maar uiteindelijk moest ik het meeste zelf doen. Hier ben ik trots op! 

Vandaag ook een nieuwe intake gehad bij de hulphondenschool BultersMekke, dit omdat ik nu begeleid woon. Dit was een goed gesprek en nu kunnen we écht gaan starten! 

Morgenmiddag met de trein en bus naar Breda voor mijn eindgesprek bij Amarant. Wie had dat gedacht anderhalf jaar geleden: zelf met trein en bus reizen en mijn therapie kunnen afronden, wauw! 

Fijne week allemaal! 

Heal.
Learn.
Grow. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten