zondag 16 mei 2021

Hoe gaat het nu?

 Update tijd!

In mijn laatste blog schreef ik over dat ik in Etten-Leur was.
Helaas is dit anders gelopen dan ik had verwacht en ben ik weer thuis in Bergen op Zoom, wat ook wel heel erg fijn is. Ik paste niet daar waar ik zat in Etten-Leur en heb zelf besloten na een week om naar huis te gaan. 
Dit was voor mij de beste beslissing. 

Wel heb ik mijn kracht terug gevonden. Ik weet wat ik al die tijd al wil en nu heb ik er op gestaan dat dit gaat gebeuren: Traumabehandeling. Dat is wat ik wil. 
En dat gaat nu gebeuren de komende weken. Eindelijk! 
Ik wil traumabehandeling, van de depressie af komen, mijn hulphond opleiden en dan? Dan weer terug naar school, werken aan een toekomst. Een toekomst die ik al die tijd niet heb gezien maar waar ik nu weer een beetje in kan geloven. 
Ik wil kinderen gaan helpen die operaties moeten doorstaan die ik ook heb gehad. Open-hartoperaties, stentplaatsingen, ablaties etc. En misschien ook jongeren die een amputatie moeten ondergaan. 
Ik wil als ervaringsdeskundige deze kinderen en jongeren ondersteunen en helpen! 
Ik wil laten zien dat er een leven is na overleven!
Kinderen met een hartafwijking blijven hun hele leven patiënt. Veel van deze kinderen zullen meerdere operaties moeten ondergaan. Bij mij dachten de artsen ook dat ik met één operatie goed af was, maar dat werden er zes.
Een operatie aan het hart is niet zomaar even iets. Het is iets groots, enorm eng en ingrijpend.
Deze kinderen en jongeren daarbij helpen, dat is wat ik wil! 

Daarnaast het opleiden van mijn eigen hulphond. 
Afgelopen week heb ik kennis gemaakt met de pups. Een van deze pups wordt mijn hulphond, mijn maatje voor het leven! 
Door mijn hulphond durf ik straks hopelijk weer meer, zoals alleen naar het ziekenhuis en afspraken, meer naar buiten, naar school en nog zoveel meer! 

Komende week afscheid van de psycholoog die mij de afgelopen 4 jaar heeft geholpen. Moeilijk maar ook een stap in de goede richting. Ik hoop dat de traumabehandeling gaat lukken en aanslaat, zodat ik mijn leven weer écht op kan pakken. 

Ik ben er klaar voor! 


Better things are coming. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten