dinsdag 26 november 2019

Intake centrum 45

Vanochtend de eerste intake bij Centrum 45’ in Oegstgeest.
Ik moest er om half 10 zijn, dus op tijd vertrekken. Na twee uur rijden, komen we om iets over 9 aan.
Melden en daarna wachten in de wachtkamer. Om half 10 het eerste gesprek met een psycholoog.
Een hele aardige vrouw. We hebben het in grote lijnen over wat er met mij is gebeurt. Ze legt wat dingen uit over de hersenen en PTSS. Daarna gesprek bij de arts en lichamelijk onderzoek. De arts wil even naar mijn hart luisteren en mijn stomp zien. Ook moet ik weer een aantal dingen vertellen over wat ik heb meegemaakt.
Daarna hoor ik dat ze denken aan een HIT behandeling of een reguliere behandeling. Een HIT behandeling is dat je een week wordt opgenomen en intensief traumatherapie krijgt. Twee keer op een dag anderhalf uur traumatherapie en dat 7 dagen achter elkaar. Daarna verder met twee keer per week traumabehandeling in de eerste lijn.
Andere optie is een langere opname en niet twee keer per dag traumatherapie.
Volgende week dinsdag heb ik nog een intake van 9:15u tot 14u en daarna hoor ik meteen hun advies.
Super spannend..!
Het was een hele intensieve ochtend dus nu even rustig aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten